130 ÉV A FÖLD ALATT
A föld alatti közlekedés históriája és művészete Budapesten
Időpont:
Földalatti, Metró, Metropolitain, Subway, U-Bahn, Underground… A nagyvárosi közlekedés elengedhetetlen kelléke. Modern közlekedési eszköz, aminek építésében Magyarország az európai kontinensen első volt.
Miért is kellett a XIX. század végi Budapestnek földalatti villamos? Mi késleltette a második vonal megnyitását több mint 70 évvel? Miként vélekedett Ferenc József császár és király az új vasútról, és hányszor utazott rajta?
A séta során választ kapunk ezekre a kérdésekre is, miközben megismerjük az építés történetét, utazunk mind a négy budapesti metróvonalon, beszállunk az eredeti, közel 130 éves kocsikba, keresünk műalkotásokat a föld alatti terekben, és megismerjük Kányádi Sándor kedvenc metróállomását. Lesz szó a négyszínnyomtatás rejtelmeiről és arról is, hogy jutottunk el a lóvasúttól a föld alatt suhanó gyorsvasutakig.
A séta vezetője: Grosschmid Péter tudományos újságíró.
- A séta kb. 180 perc hosszú, nem megerőltető, hiszen többségében a föld alatt zajlik, bár fel kell készülni egy kis lépcsőmászásra.
- Találkozás: a Vörösmarty téren a Gerbeaud előtt
- Gyülekezés a helyszínen, 10-15 perccel az indulás előtt.
- A sétán való részvételhez szükség lesz budapesti közlekedési bérletre vagy négy vonaljegyre, esetleg két másfél órás időalapú jegyre.
- A séta végpontja a Deák téren lesz.
A sétára a Sétanaptárban lehet jelentkezni.
Csoportok számára a sétát itt lehet megrendelni.